Hjem / Transport & rejser / Million-investering i AI-platform skal sende dansk hotelsite til Kina
Nicolaj Munch.
Den 28-årige Nicolaj Munch står bag den ambitiøse hoteltjeneste, som har hovedkontor i København.

Million-investering i AI-platform skal sende dansk hotelsite til Kina

Et kapitalindskud på tre millioner kroner skal gøre det muligt for hotelbooking-tjenesten Betterbooqr at indtage det asiatiske marked, hvor der ifølge grundlæggeren Nicolaj Munch findes et kæmpe potentiale.

Det danske hotelbooking-tjeneste Betterbooqr har fået et kapitalindskud på tre millioner kroner, der skal bruges til at udvikle virksomhedens AI-platform, så den er klar til at indtage Kina og resten af Asien.

”Der er et kæmpe potentiale i Kina. Kineserne er det folk, der rejser allermest og samtidig det folk, der bruger flest penge på deres rejser. Som udviklingen ser ud i øjeblikket, kommer de til at rejse endnu mere, for den kinesiske middelklasse vokser og får flere penge mellem hænderne. Dem vil hotellerne selvsagt gerne have fat i,” forklarer Nicolaj Munch, der er CEO og founder af Betterbooqr, og fortsætter:

”Men det er ikke lige til, når man er et hotel eller en mindre kæde, der skal forhandle med forretningsfolk i en så anderledes kultur. De har nogle markant anderledes processer og kontrakter. Heldigvis for hotellerne kan vi håndtere det for dem, da vi har gode forbindelser og et anerkendt navn – også allerede i Kina.”

Betterbooqr gør det muligt for hotelejere at lægge deres lavsæsonstilbud ind på alle de mest attraktive bookingtjenester rundt omkring på kloden. På den måde slipper hotelejerne for selv at skulle kontakte de mange tjenester, fakturere dem individuelt osv. Det hele samles af den seks år gamle, danske tjeneste.

Rejser for 800.000 om ugen

Spørger man den danske iværksætter, rigmand og business-angel Magnus Kjøller, der har kastet penge efter projektet, er den 28-årige Nicolaj Munch og Betterbooqr de helt rigtige til at løfte opgaven med de kinesiske turister.

”Nicolaj har en fantastisk energi og et kæmpe drive. Så da han pitchede sin idé for os, vidste jeg med det samme, at jeg var nødt til at arbejde med ham,” forklarer han og tilføjer:

”Han har med begrænsede midler skabt et velkendt og ikke mindst velrenommeret brand i hotelbranchen, fordi han har været vedholdende de sidste seks år. Derfor har Betterbooqr nu en unik position, hvor de forbinder hoteller med flash sites verden over. Der er stadig masser af vækstpotentiale, og jeg er overbevist om, at det her kun er begyndelsen for Betterbooqr.”

Betterbooqr sælger i øjeblikket rejser for 800.000 kroner om ugen og regner med at sælge over 75.000 værelser i år, oplyser virksomheden.

AI-platform skal opbygges

For at sikre den fortsatte succes udvikler virksomheden nu den kunstige intelligens til onlineplatformen.

”AI-teknologi kommer til at revolutionere hotelbranchen. Vi har utrolig meget data fra samarbejdet med over 2000 hoteller og de mange salg, vi har haft igennem de sidste seks år. De data skal vi have til at arbejde for os, så det kan gavne vores kunder. Lige nu kan jeg ikke afsløre så meget andet, end at jeg selvsagt forventer mig meget af det, når vi lancerer vores nye teknologi i fjerde kvartal, hvilket skal gøre det endnu lettere for hotellerne at øge deres omsætning i lavsæsonen og få kunder fra nye markeder,” fortæller Nicolaj Munch.

Tilføj en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Markerede felter skal udfyldes *

*

200-125   300-075   210-260   210-060   300-115   100-105   300-101   400-101   300-320   300-070   300-206   200-310   300-135   300-208   810-403   400-050   640-916   642-997   300-209   400-201   200-355   352-001